Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok

Kontaktný email pre reklamácie: reklamaciegastroxxl@gmail.com

Reklamácie musia byť podané písomnou formou – reklamačný formulár

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na použitý tovar je 12 mesiacov. Záručné doba na zhotovenie veci na zákazku je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty. Reklamáciu na veci, ktoré sa rýchlo kazia, musí kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe.

Záručná doba pre kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, je 24 mesiacov.

Pri predaji výrobku podnikateľovi (IČO) na základe obchodného zákonníka Slovenskej republiky, je poskytovaná zmluvná záruka definovaná týmito záručnými podmienkami. Dĺžka záručnej doby pri zmluvnej záruke je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia výrobku kupujúcim.

Ak má kúpenú vec uviesť do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť.

Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe.

Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Spôsob nahlasovania reklamácií nedodaného tovaru alebo poškodeného pri preprave

 

Po doručení tovaru prepravnou spoločnosťou je potrebné poškodený alebo nedodaný tovar nahlásiť najneskôr do 48 hodín od prevzatia zásielky.

Reklamáciu je potrebné nahlásiť:

  • cez reklamačný formulár

Po uplynutí stanovenej lehoty nie je možné reklamáciu uznať.

 

Dokumenty na stiahnutie:

( TU PROSIM UMIESTNIT REKLAMACNY FORMULAR)

Reklamačný poriadok je vydaný v súlade s ustanoveniami:
• zák.č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov
• zák.č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov
• zák.č. 250/2007 Zb. O ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov

Vymedzenie pojmov:
• kupujúci – obchodný partner, ktorého obchodné vzťahy sa riadia Obchodným zákonníkom.
• spotrebiteľ – konečný zákazník

 

Čl.1 Právo na uplatnenie reklamácie

Ak sa vyskytne na zakúpenom tovare vada, kupujúci (spotrebiteľ) má právo túto vadu reklamovať pri prevzatí tovaru alebo v záručnej dobe. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby bol reklamovaný tovar kompletný, čistý v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
Kupujúci (spotrebiteľ) je povinný používať tovar len na určený účel a dodržiavať známe pravidlá, podmienky a návody na používanie. Uplatnenie práva na reklamáciu sa vzťahuje len na vady nezavinené kupujúcim (spotrebiteľom).

Čl.2 Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie

Kupujúci uplatňuje reklamáciu na reklamačnom oddelení v DPA-company s. r. o. ,Kusín 38 ,072 32 Kusín , v prípade, že je v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo pre kupujúceho (spotrebiteľa) bližšie môže uplatniť právo zo záruky priamo v tomto servise, ak sa nerozhodne inak.

Vybavením reklamácie je poverený reklamačný pracovník, ktorý je povinný reklamáciu posúdiť.

K posúdeniu reklamácie vady na tovare je kupujúci povinný predložiť:
• identifikačné údaje kupujúceho, prípadne telefonický kontakt,
• číslo dodacieho listu prípadne faktúry,
• katalógové číslo tovaru, názov tovaru,
• cenu tovaru
• presné popísanie vady tovaru, prípadne ako došlo k vade tovaru,
• tovar v stave ako je uvedené v Čl.1.

Pri uplatnení spotrebiteľskej reklamácie je spotrebiteľ povinný predložiť:
• doklad o kúpe – pokladničný doklad,
• záručný list, ak bol vydaný,
• meno a adresu spotrebiteľa prípadne telefonický kontakt,
• presné popísanie vady tovaru, prípadne ako došlo k vade tovaru,
• tovar v stave ako je uvedené v Čl.1.

O prijatí reklamácie reklamačný pracovník vystaví kupujúcemu (spotrebiteľovi) doklad s uvedením identifikačných údajov kupujúceho (spotrebiteľa), dátumu, kedy sa reklamácia uplatnila, aký tovar je reklamovaný, kedy bol tovar zakúpený, za akú cenu bol tovar zakúpený, stručný popis vady, pečiatka podpis reklamačného pracovníka.
Ak kupujúci zistí množstevné rozdiely pri dodaní tovaru alebo jeho nekompletnosť túto reklamáciu musí uplatniť u predávajúceho v lehote do 3 dní od prevzatia.
V prípade, že kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom pošty, prepravnej služby alebo reklamáciu posiela po vodičovi predávajúceho je povinný:
» tovar v stave ako je vyššie uvedené zaslať spolu s reklamačným listom, ktorý obsahuje:
• identifikačné údaje kupujúceho,
• popis vady, prípadne ako k vade došlo,
• číslo dodacieho listu prípadne faktúry,
• katalógové číslo tovaru, názov tovaru,
• cenu tovaru ,
• dátum uplatnenia reklamácie,
• pečiatka a podpis reklamujúceho.

» Bez uvedených dokladov nebude Vaša reklamácia prijatá.
» Reklamačný pracovník po doručení reklamácie zašle reklamujúcemu doklad o prijatí reklamácie s uvedením identifikačných údajov kupujúceho, dátumu, kedy bola reklamácia doručená, aký tovar je reklamovaný, kedy bol tovar zakúpený, za akú cenu bol tovar zakúpený, stručný popis vady, pečiatka podpis reklamačného pracovníka.

Čl.3 Zodpovednosť predávajúceho

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa prejavia na tovare počas trvania záručnej doby nie však za vady:
• ktoré si kupujúci (spotrebiteľ) spôsobil sám,
• o ktorých kupujúci (spotrebiteľ) pred prevzatím tovaru vedel,
• na ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
• ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, nesprávnym ošetrovaním , nesprávnym servisom, použitím nesprávnych náplní a filtrov, prídavných zariadení iných ako predpisuje výrobca, alebo po uplynutí doby životnosti,
• spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,
• boli spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.

Čl.4 Záručná doba, lehoty pri uplatňovaní reklamácie

Kupujúci má právo na uplatnenie reklamácie z vád tovaru do 24 mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim.
Spotrebiteľ má právo na uplatnenie reklamácie po dobu 24 mesiacov od prevzatia veci, ak ma tovare alebo v záručnom liste nie je uvedená dlhšia doba.
Ak nie je reklamácia vadného tovaru, za ktorú predávajúci zodpovedá, uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za vadu zaniká.
» Ak kupujúcemu (spotrebiteľovi) vzniklo právo na reklamáciu vady tovaru, je reklamačný pracovník povinný reklamáciu riadne preveriť a rozhodnúť o jej vybavení ihneď v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní. Táto doba začína plynúť dňom doručenia reklamácie predávajúcemu. O vybavení reklamácie je reklamačný pracovník povinný písomne formou doporučenej listovej zásielky oboznámiť kupujúceho (spotrebiteľa) a ak je potrebné vyzve ho na prevzatie tovaru.
» V prípade, že si kupujúci (spotrebiteľ) v stanovenej lehote neprevezme tovar bude mu účtované skladné vo výške 0,30 € za každý deň omeškania až do doby 6 mesiacov, po tejto dobe môže byť tovar odpredaný. V prípade, že reklamovaný tovar bol doručený poštou odpošle aj vybavenú reklamáciu týmto spôsobom.

Čl.5 Práva kupujúceho

» Kupujúci (spotrebiteľ) má právo pri odstrániteľných vadách uplatnených v záručnej dobe, aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená.

» Pri vadách, ktoré nemožno odstrániť, a ktoré bránia tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vád má kupujúci (spotrebiteľ) právo:
• na výmenu veci, alebo
• právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny.
Právo na výber možností má kupujúci (spotrebiteľ).

Ak je vada odstrániteľná, avšak pre opätovné vyskytnutie sa vady (aspoň 2 predchádzajúce opravy rovnakej vady), alebo pre väčší počet vád (najmenej 3 rôzne odstrániteľné vady) nemôže byť tovar riadne používaný vzniká právo kupujúceho (spotrebiteľa) na:
– výmenu tovaru alebo právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny.
Rovnaké práva ako pri vadách, ktoré nemožno odstrániť má kupujúci (spotrebiteľ) aj v prípade, že oprava vadného tovaru nebola vykonaná v lehote do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Kupujúci (spotrebiteľ) môže pri vadách, ktoré nebránia riadnemu užívaniu veci požiadať o primeranú zľavu z ceny.

Čl.6 Účinnosť reklamačného poriadku

Reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 17.4.2024.

Reklamácie doposiaľ uplatnené sa posudzujú podľa doteraz platného reklamačného poriadku s tým, že na tovar zakúpený od 17.4.2024 sa vzťahuje 24 mesačná záruka.